Prípadová štúdia

Zvýšenie efektívnosti vymáhania pohľadávok

Spoločnosť s celoštátnou sieťou pobočiek, ktorá sa zameriava na predaj materiálov a zariadení živnostníkom a stavebným firmám.

Prípadová štúdia

Zvýšenie efektívnosti vymáhania pohľadávok

Spoločnosť s celoštátnou sieťou pobočiek, ktorá sa zameriava na predaj materiálov a zariadení živnostníkom a stavebným firmám.

1. Predstavenie spoločnosti

Zákazníkom je spoločnosť s celoštátnou sieťou pobočiek, ktorá sa zameriava na predaj materiálov a zariadení živnostníkom a stavebným spoločnostiam. Svojim B2B zákazníkom vystavuje veľké množstvo faktúr. Pravidelne jej vznikajú pohľadávky po lehote splatnosti. Spoločnosť používa vlastný systém správy pohľadávok. Vďaka tomu je schopná zabezpečiť dodatočné zaplatenie značného počtu faktúr po splatnosti. Súčasťou systému je spolupráca s poisťovňou v oblasti poistenia pohľadávok.

2. Potenciál na zlepšenie

Špecialista spoločnosti na vymáhanie pohľadávok mal záujem o ďalšie zvýšenie efektívnosti procesu vymáhania pohľadávok. Preto nadviazal spoluprácu so spoločnosťou B4B Inkaso. Počas konzultácie priamo nad údajmi v sídle spoločnosti sme mohli spoločne identifikovať nevyužité možnosti efektívnejšieho vymáhania. Najvýznamnejšie boli pohľadávky do 500 EUR, na ktoré sa nevzťahuje poistenie pohľadávok. Pre zákazníka je ťažké, ak nie nemožné, vymáhať takéto nízke pohľadávky ekonomicky zmysluplným spôsobom.

3. Pilotná spolupráca

So spoločnosťou sme sa dohodli na pilotnej spolupráci. Išlo o mimosúdne vymáhanie len tých pohľadávok, ktoré nepresahujú hodnotu 500 EUR. Spolupráca bola jednoduchá a administratívne nenáročná. Špecialista spoločnosti na vymáhanie pohľadávok nám len poslal parametre pohľadávok v excelovej tabuľke. Priebežne sme mu poskytovali online správy o stave jednotlivých prípadov. Neplatil nám nič, ako odmenu sme si dohodli províziu vo výške 11 % z vymoženej sumy. Počas 6 mesiacov pilotnej spolupráce sme vymohli 65 % pohľadávok, ktoré zákazník predtým považoval za nevymožiteľné mimosúdnou cestou.

4. Trvalá spolupráca

Systém spolupráce a komunikácie sme prispôsobili špecifickým potrebám klienta. Spolupráca sa stala trvalou a navyše sme ju rozšírili o:

  • Včasné mimosúdne vymáhanie všetkých pohľadávok medzi 45. a 90. dňom po splatnosti. Až po 90 dňoch omeškania je spoločnosť oprávnená požadovať poistné plnenie.
  • Mimosúdne vymáhanie pohľadávok v spoločnostiach so zlou platobnou povesťou. Na spoluprácu s týmito spoločnosťami sa poistenie pohľadávok nevzťahuje, avšak tieto spoločnosti sú pre klientsku spoločnosť ako zákazníci ťažko postrádateľné.
  • Prevzatie a vymáhanie pohľadávok, ktoré boli vrátené z poisťovne ako nevymožené. Spoločnosť B4B Inkaso robí posledný pokus o predsúdne vyrovnanie. Ak sme neúspešní, pohľadávky sa riešia prostredníctvom súdneho vymáhania.

5. Výsledky v 1 roku spolupráce

Výsledky za 30 000 EUR viac, ako bol počiatočný zostatok. Výsledok bol spôsobený zvýšením percenta dlžníkov, ktorí zaplatili svoj dlh po splatnosti, a úsporou nákladov na poistenie pohľadávok. To všetko pri minimálnej administratívnej a časovej záťaži klienta. Priebežné výsledky boli k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Spolupráca pokračuje...

Úspešne sme vyriešili stovky tisíc prípadov v rámci mimosúdneho vymáhania.

Pracovali sme pre stovky spoločností.

© 2024 B4B Inkaso. Všetky práva vyhradené.
Webový dizajn a kód od jantomasek.cz

Telefonický hovor

Vymáhanie vykonávajú školení operátori s dlhoročnou praxou v inkase pohľadávok

Upomienky

Po celú dobu vymáhania je dlžník informovaný o svojom záväzku písomne

Osobné návštevy

Máme vlastný tím inkasných inšpektorov, rozmiestnených po celej SR

on-line náhľad

Po celú dobu vymáhania máte informácie o priebehu k dispozícii

Platba

Záväzok je možné uhradiť naraz alebo v splátkach